راهنمای انتخاب لنز رنگی چشم از صفر تا 100
زمان مطالعه: 7 دقیقه

امروزه با توجه به پیشرفت مد و تکنولوژی و به وجود آمدن انواع مختلف تکنیک‌های آرایشی و میکاب در سراسر دنیا وسایل و محصولاتی که در زمینه آرایشی و زیبایی به کار می‌روند، دچار تحولات و پیشرفت‌های جالبی شده‌اند. از گذشته‌های دور که در صنعت آرایشی انواع مختلف لنزهای تزئینی و رنگی اختراع شدند، افراد مختلف جامعه به منظورهای مختلفی از این محصول آرایشی پرکاربرد استفاده می‌کنند. با گذشته زمان هر ساله تغییرات بسیاری در ساخت و طراحی لنزهای تماسی چشمی صورت گرفت و امروز شما شاهد انواع مختلف لنزهای طبی، آرایشی، رنگی و … در بازار هستید. در کشورمان ایران بانوان عزیز در رنج سنی مختلف از مشتریان انواع لنزهای رنگی چشمی می‌باشند که با توجه به نوع میکاپ و آرایشی که دارند از آن‌ها استفاده می‌کنند. لنزهای تماسی چشمی رنگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر فرد به تنهایی بتواند از آن‌ها استفاده کند و به راحتی داخل چشم قرار دهد.

در این مقاله سعی داریم یک سری اطلاعات دقیق و تخصصی درباره لنزهای رنگی چشمی در اختیار شما قرار دهیم تا پس مطالعه بتوانید به راحتی و با دقت لنز رنگی متناسب با ویژگی‌های ظاهری خود را انتخاب نمایید. در ادامه مطالبی جذاب و به روز در زمینه انتخاب خرید لنز رنگی چشم تماسی ارائه می‌شود که امیدواریم برای شما خواننده محترم مفید واقع شود.

لنز چیست؟

یکی از محصولات آرایشی بهداشتی که از دهه 80 میلادی روانه بازار شده و مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده، لنز رنگی تماسی است. لنز تماسی چشمی به گونه‌ای طراحی شده که بر روی عنبیه چشم قرار می‌گیرد و دارای نقاط رنگی کوچک، خطوط و اشکال مختلف که باعث ایجاد تغییر رنگ و حالت عنبیه چشمان می‌شود و از این طریق به زیبایی چهره و صورت کمک بسزایی می‌کند.

انواع لنز رنگی چشم

این نوع از لنزهای چشمی تماسی دارای انواع مختلفی است که در سه دسته لنزهای تماسی رنگی شفاف، لنزهای تماسی تقویت کننده رنگ و لنزهای تماسی مات قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی هر کدام از این مدل‌های لنز رنگی چشمی به طور جداگانه و تخصصی می‌پردازیم.

انواع لنز رنگی چشم

انواع لنز رنگی چشم

لنزهای تماسی رنگی شفاف (visibility tint)

طراحی لنزهای رنگی شفاف به گونه‌ای است که باعث ایجاد تغییر چشمگیری در رنگ چشمان نمی‌شوند و فقط باعث ایجاد شفافیت و بهتر دیده شدن رنگ طبیعی چشمان می‌شوند. از این مدل لنزها بیشتر در ساخت لنزهای چشمی طبی استفاده می‌شود.

لنزهای رنگی تقویت کننده رنگ (Enhancement tint)

این مدل از لنزهای رنگی همانطور که از نام آن‌ها پیداست مناسب برای تقویت رنگ طبیعی عنبیه چشمان هستند. در طراحی این مدل لنز افزایش و تقویت شدید رنگ قسمت عنبیه چشم در نظر گرفته شده است و به همین علت است که در زمان استفاده از این مدل لنز تماسی رنگی، رنگ چشمان شما تغییر نمی‌کند و فقط رنگ طبیعی آن‌ها به شدت تقویت می‌شود و جلوه خاصی پیدا می‌کند. البته در مواردی می‌توان با استفاده از این مدل لنزها مقداری طیف رنگی چشم را تغییر داد.

پاک کردن رنگ مو از روی پوست با جدیدترین روش 1402
ادامه

لنزهای رنگی مات (Opaque tint)

در این مدل از لنزهای رنگی طراحی به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که رنگ عنبیه چشم به طور کامل تغییر پیدا کند و رنگ طبیعی آن پوشش داده شود. این عمل با از بین بردن مسیرهای رسیدن نور به عنبیه اتفاق می‌افتد و رنگ مصنوعی لنز مات جایگزین رنگ طبیعی چشمان می‌شود. از لنزهای رنگی مات استفاده‌های بسیاری در زمینه زیبایی و آرایش صورت می‌شود که معمولاً جزو پرفروش‌ترین نوع لنز رنگی چشمی در بازار بحساب می‌آید.

انتخاب لنز رنگی بر اساس رنگ چشم

یکی از راه‌های انتخاب لنز مناسب برای تغییر رنگ چشمان در نظر گرفتن رنگ طبیعی چشمان است که از این طریق می‌توان به تقویت زیبایی آن‌ها پرداخت. در زیر به حالت ممکن برای رنگ چشمان به صورت تفکیک می‌پردازیم.

لنز رنگی برای چشمان روشن

معمولاً افراد متخصص در زمینه مد و زیبایی و به خصوص میکاب صورت برای افرادی که دارای چشمانی با رنگ روشن هستند، بیشتر استفاده از لنزهای نوع شفاف و تقویت کننده را پیشنهاد می‌دهند. چراکه این لنزها با بهتر نشان دادن رنگ طبیعی اطراف عنبیه باعث افزایش زیبایی و جلوه چشمان با رنگ روشن می‌شوند. اگر مایل به ایجاد یک تغییر کاملاً اساسی برای رنگ چشمان خود هستید و از طرفی نیز چشم‌هایی با رنگ روشن دارید، پیشنهاد می‌شود از لنزهایی با تناژ رنگی مانند قهوه‌ای روشن استفاده نمایید و یا اگر رنگ چشمان شما آبی است می‌توانید از لنزهایی طوسی و سبز نیز برای بیشتر نشان دادن رنگ چشمانتان استفاده کنید.

لنز رنگی برای چشمان تیره

در صنعت مد و میکاپ و به خصوص زیبایی چهره بیشتر متخصصین به افرادی که دارای چشم‌هایی تیره رنگ هستند، پیشنهاد استفاده از انواع لنز رنگی مات را می‌دهند. علت این امر این است که به دلیل تیرگی رنگ عنبیه دیگرمدل‌های لنز تماسی قادر به نمایان ساختن زیبایی چشمان نیستند و تنها با استفاده از لنزهای رنگی مات می‌توان تغییری خاص و چشمگیری در آرایش صورت و چهره به وجود آورد. در این حالت دیگر محدودیتی در انتخاب رنگ لنز چشمی وجود ندارد و شما می‌توانید از رنگ‌هایی نظیر آبی، سبز، طوسی و … استفاده کنید اما اگر می‌خواهید ظاهری طبیعی و در عین حال جذاب برای چشمان خود رقم بزنید استفاده از لنزهایی با رنگ قهوه ای عسلی و یا فندقی روشن می‌تواند گزینه مناسبی برای تغییر طبیعی در ظاهر چشمانتان باشد.

لنز رنگی برای چشمان تیره

لنز رنگی برای چشمان تیره

انتخاب لنز رنگی بر اساس رنگ پوست

در انتخاب رنگ لنز رنگی می‌توان به سفید، گندمی و تیره بودن رنگ پوست اشاره داشت که با توجه به رنگ پوست لنز موردنظر و متناسب با آن را که ایجاد هارمونی درستی دارد، پیدا کرد. در ادامه با استفاده از رنگ پوست به پیشنهاداتی در رابطه با انتخاب رنگ لنز چشمی می‌پردازیم.

انتخاب لنز رنگی بر اساس رنگ پوست

انتخاب لنز رنگی بر اساس رنگ پوست

لنز رنگی برای پوست سفید

یکی از راحت‌ترین و آسان‌ترین رنگ‌های پوست برای انتخاب رنگ لنز چشم، پوست سفید است. این پروه از افراد به دلیل رنگ پوستی که دارند به راحتی می‌توانند تمامی رنگ‌های لنز رنگی چشمی را انتخاب نمایند و در هر صورت به زیبایی چشمان خود بیافزایند. معمولاً متخصصین زیبایی به افراد دارای پوست رنگ روشن پیشنهاد استفاده از لنزهایی با رنگ‌های آبی، سبز، طوسی، بنفش و ارغوانی را می‌دهند چراکه این مدل لنزهای رنگی حتی بدون آرایش برای چشم سفید پوستان زیبایی منحصر به فردی ایجاد می‌کند.

لنز رنگی برای پوست سفید

لنز رنگی برای پوست سفید

لنز رنگی برای پوست سبزه

معمولاً متخصصین برای این دسته از افراد که دارای پوستی با رنگ تیره هستند، استفاده از لنزهای رنگی با رنگ‌های گروه عسلی و قهوه‌ای روشن را پیشنهاد می‌دهند. این افراد می‌توانند از لنزهای رنگی با طیف رنگی تیره نظیر آبی تیره و … استفاده نمایند. به طور کلی آرایشگران و میکاپ کاران به افراد با پوست تیره دقت در انتخاب رنگ لنز را تاکید می‌کنند تا زیبایی صورت و چهره آن‌ها تضمین شود.

رنگ موی یخی صدفی: زیباییی ناب و درخشان
ادامه

لنز رنگی برای پوست‌ گندمی

این دسته از افراد به دلیل رنگ پوست روشن‌تری که نسبت به رنگ پوست سبزه دارند، دامنه انتخاب بیشتری برای رنگ لنز چشمی خود خواهند داشت. معمولاً آرایشگران و میکاپ کاران حرفه‌ای به این دسته از افراد رنگ لنزهایی نظیر خانواده سبز، خاکستری، عسلی، فندقی و رنگ سرمه‌ای را پیشنهاد می‌دهند چراکه این نوع لنزهای رنگی هارمونی بسیار خاص و جذابی با رنگ پوست گندمی ایجاد می‌کند و باعث افزایش زیبایی چهره و وصرت این افراد می‌شود.

انتخاب لنز رنگی بر اساس تن پوست

از دیگر روش‌های موجود برای انتخاب لنز رنگی بر اساس تن رنگ پوست می‌توان روش‌های مختلفی به کاربرد تا سردی و گرمی تناژ رنگی پوست بدن را تشخیص داد. در قسمت مچ دستان خود به دقت به رنگ رگ‌های زیر پوست خود دقت کنید، اگر رنگ رگ‌های بدن شما آبی مایل به سبز باشد رنگ پوستی با تن گرم دارید و اگر رنگ آن‌ها آبی مایل به بنفش باشد شما دارای رنگ پوستی با تنی سرد دارید. در روشی دیگر یک پارچه سفید بر روی صورت خود قرار دهید اگر رنگ صورت شما در مقابل پارچه سفید رنگی متمایل به آبی دارد، در نتیجه شما دارای پوستی با تن سرد هستید و اگر رنگی متمایل به زرد داشته باشد، پوست شما دارای تن رنگی گرم است. این دو روش پیشنهاد ما در رابطه با تشخیص سردی و یا گرمی تن پوست است.

معمولاً افراد متخصص در زمینه مد و آرایش و میکاپ صورت برای افرادی که دارای رنگ پوستی با تن گرم هستند استفاده از لنزهای رنگی خانواده قهوه‌ای را پیشنهاد می‌کنند و برای افراد با تن پوست سرد استفاده از لنزهای رنگی خانواده رنگ آبی را پیشنهاد می‌دهند.

ویژگی های لنز رنگی

لنزهای رنگی چشمی که به منظور زیبایی و در بعضی موارد برای اصلاح دید به کار می‌روند امروزه با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه ساخت این محصولات دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی هستند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سبک بودن، سطح صاف و صیقلی، عدم جذب رطوبت، بادوام بودن، قطر مناسب، اکسیژن رسانی، فیلترهای UVA و  UVB که وظیفه محافظت در برابر اشعه‌های مخرب نور وارد شده را به چشم دارند، اشاره کرد.

طرز استفاده از ماسک مو از صفر تا 100
ادامه

معایب لنز رنگی

همانند دیگر محصولات آرایشی و زیبایی که علاوه بر داشتن اثرات مثبت و افزودن به زیبایی ظاهری در صورت استفاده نادرست ممکن است آثاری مخرب برای بدن ایجاد نمایند، این مسعله در رابطه با انواع لنزهای رنگی نیز صادق است. لنزهای تماسی چشمی به دلیل اینکه یک شیء خارجی بحساب می‌آیند هنگامی که درون چشم قرار می‌گیرند، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی نظیر درد و ناراحتی چشم، خارش و آبریزش شدید چشمی، التهاب و قرمزی در چشم ، تاری دید، عفونت چشمی و ورم ملتحمه، حساسیت به نور، آسیب به قرنیه و سردرد و سرگیجه شوند که همگی از عوارض احتمالی استفاده از لنزهای چشمی است که اکثر افراد بر اساس تجربه گزارش کرده‌اند.

معایب لنز رنگی

معایب لنز رنگی

ما در فروشگاه آرایشی و بهداشتی نازی رخ با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین فروش عمده محصولات آرایشی و بهداشتی در تهران به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان خرید عمده لوازم آرایشی و محصولات آرایشی اصل، اولین گام‌ ورود به بازار لوازم آرایشی بهداشتی اصفهان را بردارید، برای اطلاع بیشتر و تکمیل فرم مربوط به خرید عمده لوازم آرایشی اصل به صفحه خرید عمده لوازم آرایشی اصل در سایت نازی رخ مراجعه کنید.

امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی در زمینه آرایشی و بهداشتی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای مشاهده محصولات آرایشی نظیر رنگ موی دنی وان و خرید پودر دکلره دنی وان، خرید اکسیدان دنی وان، خرید پایه سشوار ایستاده، پایه سشوار رومیزی، سشوار سالنی، قیچی کات و پیتاژ و دیگر محصولات سالنی و آرایشگاهی از شرایط فروش ویژه فروشگاه آرایشی نازی رخ استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید انواع ادکلن مردانه و ادکلن زنانه و همچنین اسپری بدن زنانه و اسپری بدن مردانه اصل را در سایت نازی رخ مشاهده، مقایسه و به صورت عمده خریداری کنید.

همچنین می‌توانید کاتالوگ رنگ موی دنی وان را با مراجعه به وب سایت نازی رخ مشاهده و به طور مستقیم به صورت فایل PDF دانلود و استفاده نمایید.

فروشگاه آرایشی نازی رخ، نمایندگی محصولات دنی وان و سالنی در مشهد

سوالات متداول

  • لنز رنگی چیست؟

یکی از محصولات آرایشی و زیبایی است که طراحی و ساختار بسیار ظریف و نازکی دارد و مناسب برای قرار گرفتن بر روی عنبیه چشم به منظور تغییر رنگ آن می‌باشد.

  • استفاده از لنز رنگی برای چه کسانی مناسب است؟

در استفاده از لنز رنگی چشمی محدودیتی وجود ندارد و تنها در مواردی که فرد مصرف کننده دچار حساسیت‌های خاص چشمی هستند، استفاده از لنز توصیه نمی‌شود و باید حتماً با پزشک مربوطه مشورت کرد.

  • برای انتخاب لنز رنگی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای انتخاب لنزهای رنگی باید به مواردی نظیر رنگ پوست، رنگ طبیعی چشمان، سلیقه شخصی، همچنین تاریخ انقضا و برند تولیدکننده آن توجه ویژه داشت.

  • لنز رنگی سالانه به چه معنی است؟

معمولاً اصطلاح سالیانه که بر روی بسته‌بندی‌های لنزهای رنگی چشمی وجود دارد اشاره به طولانی بودن مدت زمان استفاده از آن‌ها می‌باشد اما باز هم برای اطمینان بیشتر باید به تاریخ انقضا آن‌ها توجه داشت.

منبع: فروشگاه لوازم آرایشی نازی رخ

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای انتخاب لنز رنگی چشم از صفر تا 100

سبد خرید

"مشتریان عزیز" جهت خرید عمده بر روی شماره 09152292052 کلیک کنید.

(ساعت پاسخگویی 8 الی 17)

0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من