بهترین روش اتو کشیدن مو برای داشتن موهای شلاقی
زمان مطالعه: 10 دقیقه

به دست آوردن موهای صاف و لخت بسیار راحت و آسان است. با استفاده از یک اتو مو به راحتی می توانید مو های خود را صاف کنید. اتو مو های سرامیکی بسیار محبوب هستند. زیرا گرما را برای اکثر انواع مو فراهم می کنند و نسبتاً ارزان هستند. صفحات تیتانیوم می توانند برای موهای درشت بهتر باشند، و صفحات تورمالین (“یونی”) برای موهای آسیب دیده بهترین هستند. با استفاده صحیح اتو مو و استفاده از درمان های مناسب قبل و بعد از اتو کشیدن مو، می توانید موهای خود را در تمام روز صاف نگه دارید. مراحل زیر را دنبال کنید. یاد بگیرید چگونه با استفاده صحیح تو مو از ابتدا تا انتها موهای خود را صاف صاف کنید.

موی لخت شلاقی

موی شلاقی چیست؟ امروزه با توجه به تغییراتی که در صنعت مد و آرایشی به وجود آمده و مدل موهایی که سلبریتی‌های خارجی از آن‌ها در هنگام نقش بازی کردن در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف استفاده می‌کنند، می‌توان پی برد که مدل موی شلاقی جزو ترندهای روز مدل مو می‌باشد. موی لخت شلاقی اصطلاحی است که امروز در بین خانم‌ها و به خصوص دختران جوان بسیار استفاده می‌شود. به حالت موی بسیار لخت و صافی که فرمی ابریشمی و نرم دارد اصطلاحاً موی لخت شلاقی (شلاقی شدن مو) می‌گویند که این حالت برای مو را می‌توان با استفاده از اتو مو ایجاد کرد.

اتو کشیدن مو

اتو کشیدن مو

نحوه استفاده صحیح اتو کشیدن مو و مراقبت های قبل و بعد از آن

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم؟

قبل از اتو مو چی بزنیم؟ در ادامه به صورت مختصر به محصولات و ابزارهای موردنیاز برای اتو کشیدن تخصصی مو اشاره می‌کنیم:

از شامپو ها و نرم کننده ها استفاده کنید. این ها به طور خاص برای ایجاد موهای صاف یا براق فرموله شده اند. شما نیازی به خرید محصولات گران قیمت مو ندارید. هر چیزی که بتوانید از فروشگاه داروی محلی یا فروشگاه لوازم آرایشی خود پیدا کنید کار ساز است. همچنین می توانید به دنبال محصولاتی باشید که دارای برچسب ایجاد سبک های “براق” یا “مستقیم” باشند.

نرم کننده دنی وان 750 میل

نرم کننده دنی وان 750 میل

پس از بیرون آمدن از حمام رطوبت زیاد موهای خود را با حوله بگیرید. از حوله خود استفاده کنید و موهای خود را به آرامی با حوله خود فشار دهید تا خشک شود. اتو کشیدن موهای شما باعث می شود تا موخوره بعد از دوش گرفتن بیشتر نشود.

در حالی که موهایتان خیس است، از یک سرم محافظ حرارتی استفاده کنید. باید آن را هنگامی که موهایتان خیس است استفاده کنید. زیرا به شما امکان می دهد بدون ایجاد توده، سرم را به طور مساوی در اطراف موهای خود پخش کنید. پس از استفاده از سرم، موهای خود را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید. محصولات دارای روغن آجیل، آرگان یا روغن نارگیل به صاف نگه داشتن مو در طول روز کمک می کنند. محصولات دارای سیلیکون نیز به صاف نگهداشتن مو کمک می کنند.

سرم دو فاز مو مدل آرگان دنی وان

موهای خود را با سشوار حرفه ای خشک کنید. برای استفاده صحیح اتو مو، هنگام اتو کشیدن موهای شما باید تا حد ممکن خشک باشد. این کار علاوه بر این که باعث می شود اتو موی شما بهتر کار کند، از شوک ناشی از گرما و از بین رفتن موهای شما نیز جلوگیری خواهد کرد. در حالی که سشوار می کشید سشوار را با جریان مو از بالا به پایین ببرید.

این حرکت رو به پایین و دور از ریشه، موهای شما را برای خشک شدن مستقیم ترغیب می کند. همچنین موهای شما را صاف کرده و خطر موخوره را کاهش می دهد. سشوار خود را روی کم ترین درجه حرارت تنظیم کنید. اگر موهای شما دارای موخوره است، خشک کردن مو در مدت زمان طولانی تر و با دمای کمتر، از پف کردن مو هنگام خشک شدن آن جلوگیری می کند.

ژل ضد تعریق بدن چیست؟ بررسی ویژگی ها و نحوه صحیح استفاده آن
ادامه

توجه: معمولاً متخصصان مراقبت و زیبایی مو برای قبل از اتو کشیدن مو پیشنهاد شستشوی موها با شامپوها و نرم‌کننده‌ها را می‌دهند و پس از شستشو خشک کردن کامل آن‌ها و استفاده از اسپری دوفازهای محافظ مو در برابر حرارت از جمله نکاتی است که باید رعایت کرد.

اتو کشیدن مو

اتو کشیدن مو

آیا وازلین قبل از اتو مو مناسب است؟

وازلین قبل از اتو مو؛ پاسخ این پرسش مثبت است چرا که یکی از محصولاتی که می‌توان در زمینه سلامت و زیبایی مو و پوست مورد استفاده قرار داد، وازلین است. به نظر بعضی از آرایشگران استفاده از وازلین قبل از اتو کشیدن مو می‌تواند فواید زیادی برای مو داشته باشد. وازلین دارای چربی اشباع بوده که سبب صافی مو و همچنین رفع وزهای آن می‌شود. این خاصیت وازلین در هنگام اتو کشیدن موها کمک بسیاری به صاف شدن موها و ایجاد حالت به اصطلاح شلاقی برای آن‌ها می‌کند. در نتیجه اصطلاحاً صاف شدن مو با وازلین را باتوجه به نظر متخصصین می‌توان تایید کرد.

وازلین فدک

وازلین فدک

روغن زیتون قبل از اتو مو

یکی از روغن‌هایی که بسیار برای مو خاصیت دارد و باعث تقویت ریشه و ساقه مو و همچنین حفظ رطوبت مو در برابر حرارت می‌شود. باتوجه به نظر اکثر متخصصان حوزه زیبایی مو استفاده از روغن زیتون و آغشته کردن مو به آن‌ها قبل از استفاده از اتو مو می‌تواند تاثیر مثبت بسیاری در روند اتو شدن موها به صورت شلاقی داشته باشد.

نحوه صحیح استفاده از اتو مو

برای استفاده از دستگاه اتو مو حتماً باید مهارت کافی و لازم را داشته باشید تا بتوانید بهترین بازدهی را از اتو موی خود بدست آورید. نحوه استفاده صحیح از اتو مو را هم می‌توانید با استفاده از تجربه‌ افراد متخصص و یا مطالعه دفترچه داخل بسته‌بندی آن یاد بگیرید. نکاتی را باید در هنگام استفاده از اتو مو رعایت کنید که در ادامه این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.  

اتو مو سرامیکی نیونایس مدل NW-1303

اتو مو سرامیکی نیونایس مدل NW-1303

آموزش اتو کشیدن مو

باتوجه به گسترش فضای مجازی امروزه به راحتی و تنها با چند کلیک می‌توان انواع مختلف مقاله مربوط به آموزش اتو کشیدن مو را مشاهده و بررسی کرد. در ادامه در این مقاله سعی داریم به صورت تخصصی و حرفه‌ای اتو کشیدن مو را بررسی نماییم.

روش اتو کردن مو – روش اتو کشیدن مو

اتو کردن مو چیست؟ یکی از روش‌های که می‌توان به موها حالت مختلف داد، استفاده از دستگاه اتو مو است. این دستگاه باتوجه به ویژگی‌های خاص طراحی توانایی ایجاد تغییری زیبا بر روی موها را دارد به همین دلیل استفاده صحیح از اتو مو از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به نحوه صحیح استفاده از آن اهمیت داد. در ادامه به صورت مرحله‌ای و دقیق روش اتو کشیدن مو را ضرح می‌دهیم.

اتو کشیدن مو

اتو کشیدن مو

نحوه صحیح اتو کشیدن مو

طرز اتو کشیدن مو چگونه است؟ اتو مو حرفه ای را به برق وصل کنید و کلید را به حالت “روشن” بزنید. همچنین در نزدیکی کلید “روشن” یک تنظیم گرمای شماره گزاری وجود دارد. این گونه می توانید آن را متناسب با سطح حرارت مورد نظر خود تنظیم کنید. هر چه موهای شما ضخیم تر و وزتر باشد، تنظیمات شماره گذاری شده آن باید بالاتر باشد. اما اگر موهای شما نازک و شکننده است، اطمینان حاصل کنید که اتو مو را روی کمترین درجه قرار دهید تا از آسیب رساندن به موهایتان جلوگیری شود.

موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید. تعداد قسمت ها به ضخامت موهای شما بستگی دارد. در استفاده صحیح اتو مو، نکته اصلی ایجاد قُطر های یک تا دو اینچی است تا بتوانند به راحتی از بین دو سر اتو مو عبور کنند. با اتو کشیدن هر بخش، دسته موهایی که اتو نمی کشید را در گوشه دیگر سر خود جمع کنید.

رنگ مو در خانه با وسایل ساده و در دسترس
ادامه

اتو مو را تا جای ممکن نزدیک ریشه موها قرار دهید. با این حال خود را نسوزانید. اگر موهای شما صاف باشد، برای استفاده صحیح اتو مو، اتو موی شما تقریبا2.5 سانتی متر از پوست سر شما شروع می کند. برای موهای فر یا بافت دار، باید اتو مو رابه اندازه نزدیک کنید تا موهای شما فر نماند.

اتو مو را رو به پایین محکم بکشید. در استفاده صحیح اتو مو، در حالی که موهای شما بین دو سر اتو مو قرار دارد، طرفین گرم شده باید لمس شوند. اطمینان حاصل کنید که اتو مو خیلی محکم گیر نکند. زیرا در قسمت بالای مو جایی که شروع به اتو کشیدن می کنید، یک برجستگی ایجاد می شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که اتو مو را برای مدت طولانی در همان نقطه نگه ندارید. زیرا انجام این کار هم باعث ایجاد برجستگی در موهای شما می شود.

اتو مو را از قسمت طول موهای خود استفاده کنید. مهم ترین قسمت نحوه استفاده صحیح اتو مو این است که اتو مو را برای مدت زمان طولانی در یک زمان نگه ندارید. با این کار می توانید به موهایتان آسیب برسانید و چین های نامطلوبی ایجاد کنید.

مراحل اتو کشیدن مو، اتو مو را تا 2-3 بار بر روی هر قسمت اجرا کنید. به محض اینکه موهایتان صاف شد متوقف شوید. اما بیش از 3بار انجام ندهید، زیرا این کار به موهای شما آسیب می رساند. بسته به ضخامت موهایتان، ممکن است فقط یک بار این کار را انجام دهید یا اتو مو را چندین بار روی بخشی از موها بکشید. بخش های کوچک تر مو باعث می شود تا با عبور میزان موی کمتر، موهایتان زود تر صاف شود.

ضخامت قسمت های مو را کوچک تر از 1.3 سانتی متر نگه دارید. استحکام اتو موی شما همچنین تعیین می کند که چند بار مجبور شوید یک قسمت خاص را اتو بکشید. همچنین هر چه تنظیمات گرمایش روی اتو مو کمتر باشد، دفعات بیشتری باید اتو موی خود را روی قسمت خاصی از مو بکشید. دمای اتو مو را در حدود 300 درجه تنظیم کنید. اگر موهایی با بافت یا فر دارید، مجبور می شوید درجه آن را بالا تر قرار دهید.

اگر می بینید بخار از اتو مو بالا می رود، نگران نباشید. بخار در اثر تماس سرامیک گرم با هرگونه رطوبت باقی مانده در موهای شما ایجاد می شود. اگر شروع به بوییدن موهای سوزان کردید، بلافاصله درجه تنظیم حرارت روی اتو مو را کم کنید.

قطعه صاف شده را از مسیر خارج کرده و قسمت جدیدی از مو را اتو بکشید. به طور کلی حرکت در اطراف سر از یک طرف به طرف دیگر آسان است. به طوری که می توانید تکه های صاف شده را از قسمت های غیر صاف جدا کنید. اگر هر قسمت به حالت سوزن پیچیده شده باشد، لازم است قبل از اتو کشیدن آن برس بکشید. اگر موهای شما در معرض موخوره است، بلافاصله پس از اتو کشیدن، به هر قسمت یک اسپری مو یا سرم بزنید.

از قرار دادن محصولی روی قسمت هایی از مو که هنوز صاف نکرده اید، خودداری کنید. این محصول می تواند در روند صاف شدن موها دخالت کرده و باعث آسیب رساندن به موهای شما یا اتو موی شما شود.

اتو کشیدن مو

اتو کشیدن مو

نکاتی برای صاف نگه داشتن موها پس از اتو کشیدن

برای صاف نگه داشتن مو بعد از اتو، اتو موی خود را روی کم ترین درجه تنظیم کنیدموهای خود را با دقت یک دقیقه دیگر اتو بکشید تا موهای صاف شما مرتب شود. در صورت تمایل می توانید از یک برس ضخیم برای هدایت موهای خود به صورت مستقیم استفاده کنید.

یک اسپری مو، بعد از اتو کشیدن به موها خود بزنید. این کمک می کند که موهای شما در طول روز صاف نگه داشته شود. همچنین سرم ضد وز که حاوی سیلیکون است در صاف نگه داشتن مو پس از اتو کشی موثر است.

تافت مو دنی وان 300 میل

تافت مو دنی وان 300 میل

وز شدن مو بعد از اتو

یکی از مواردی که بعضی از خانم‌‌ها پس از استفاده از اتو مو بسیار از آن احساس نارضایتی می‌کنند، وز شدن موها است. علت این امر از نظر متخصصان و افرادی که در این زمینه به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند، درجه حرارت بالای اتو مو در هنگام استفاده از آن می‌تواند باعث از بین رفتن بیش از حد رطوبت تارهای مو شود و در نهایت حالت وز شدن را برای موها ایجاد کند به همین علت نیز تنظیم درجه حرارت اتو مو در هنگام کار با آن برای موهای مختلف باید درجه‌ی حرارت مناسب را در نظر داشت. 

اتو کشیدن مو

اتو کشیدن مو

روش اتو کشیدن مو برای عروسی چیست؟

اتو کشیدن مو برای عروسی، برای ماندگاری بیشتر حالت موها پس از اتو کشیدن باید از روشی صحیح استفاده نمایید تا در مجالس عروسی با عرق کردن و گذشت زمان حالت موهای شما دفرمه نشود. باتوجه به نکاتی که در بالا برای صاف نگه داشتن مو و وز شدن بعد از اتو کردن مو در این مقاله ذکر شد، اکنون باید بتوانید به راحتی موهای خود را برای رفتن به عروسی حالت دهید و بر زیبایی خود بیافزایید.

مواد فر چیست؟ معرفی کامل انواع موادفر کننده مو از صفر تا 100
ادامه

ما در فروشگاه آرایشی و بهداشتی نازی رخ با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین فروش عمده محصولات آرایشی و بهداشتی در تهران به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان خرید عمده لوازم آرایشی و محصولات آرایشی اصل، اولین گام‌ ورود به بازار لوازم آرایشی بهداشتی اصفهان را بردارید، برای اطلاع بیشتر و تکمیل فرم مربوط به خرید عمده لوازم آرایشی اصل به صفحه خرید عمده لوازم آرایشی اصل در سایت نازی رخ مراجعه کنید.

امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی در زمینه آرایشی و بهداشتی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای مشاهده محصولات آرایشی نظیر رنگ موی دنی وان و خرید پودر دکلره، خرید اکسیدان 4 لیتری، خرید پایه سشوار ایستاده، پایه سشوار رومیزی، سشوار سالنی، قیچی کات و پیتاژ و دیگر محصولات سالنی و آرایشگاهی از شرایط فروش ویژه فروشگاه آرایشی نازی رخ استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید انواع ادکلن مردانه و ادکلن زنانه و همچنین اسپری بدن زنانه و اسپری بدن مردانه اصل را در سایت نازی رخ مشاهده، مقایسه و به صورت عمده خریداری کنید.

همچنین می‌توانید کاتالوگ رنگ موی دنی وان را با مراجعه به وب سایت نازی رخ مشاهده و به طور مستقیم به صورت فایل PDF دانلود و استفاده نمایید.

فروشگاه نازی رخ، نمایندگی محصولات دنی وان و سالنی در مشهد

سوالات متداول

  • چیکار کنم موهام بعد اتو صاف بمونه؟

برای صاف نگه داشتن مو پس از اتو کشی همانطور که گفته شد، درجه حرارت اتومو را بر روی کم تنظیم کنید تا موها با حرارت ملایم شکل بگیرند و در نهایت نیز از اسپری‌های فیکس کننده کو استفاده کنید.

  • چیکار کنم موهام شلاقی بشه؟

برای داشتن موهای شلاقی و بسیار صاف نیاز به اتو کشی آن‌ها با روشی صحیح هستید و همچنین از محصولات مراقبت از مو نیز برای قبل و بعد از اتوکشی موها برای داشتن موهایی نرم‌تر و خوش حالت‌تر، باید استفاده کنید.

  • بعد از اتو کشیدن مو چیکار کنیم؟

پس از اینکه به طور صحیح با استفاده از اتومو موهای خود را حالت دادید، می‌توانید از انواع ژل موها، تافت‌ها و اسپری‌های حالت دهنده مو برای حفظ حالت موها برای مدت زمان بیشتر استفاده کنید.

  • چطور موهامو صاف شلاقی کنم؟

برای داشتن موهای صاف و شلاقی ابتدا آن‌ها را کاملاً بشویید و رطوب و آب اضافی را با استفاده از حوله بگیرید. سپس مقداری اسپری محافظ مو را بر روی آن‌ها اسپری کنید و با استفاده از اتومو با درجه حرارت ملایم به اتو کشی موها بپردازید تا زمانی که به حالت مورد نظر شما نزدیک شوند.

  • کلیپ اتو کشیدن مو را از کجا می‌توان دید؟

برای مشاهده کلیپ‌های آموزشی اتو کشیدن صحیح مو می‌توانید به وبسایت‌‎هایی نظیر یوتیوپ، اینستاگرام، آپارات و … مراجعه و از طریق فروشگاه نازی رخ کلیپ‌های آموزشی صحیح اتو کشیدن مو را در این بسترها مشاهده نمایید.

  • اتو کشیدن موی فر چگونه است؟

برای اتو کشیدن موهای فر ابتدا باید آن‌ها را با استفاده از سرم موهای دوفاز آبرسان و محافظ در برابر حرارت مرطوب نمایید و سپس با استفاده از اتو به صاف کردن و اتوکشیدن آن‌ها بپردازید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین روش اتو کشیدن مو برای داشتن موهای شلاقی

سبد خرید

"مشتریان عزیز" جهت خرید عمده بر روی شماره 09152292052 کلیک کنید.

(ساعت پاسخگویی 8 الی 17)

0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من